Een groep wordt teamgenoten, wanneer elk lid zeker genoeg is van zichzelf en zijn bijdrage om de vaardigheden van de anderen te prijzen.
- Norma Shidle
Zijn jullie een managementteam en willen jullie beter samenwerken?
Als managementteam sta je voor de uitdaging om effectief samen te werken, vooral bij veranderingen in teamsamenstelling of wanneer de samenwerking stroef verloopt. Of het nu gaat om communicatieproblemen, tegenvallende resultaten of een nieuw teamlid, de kracht van een team schuilt in onderlinge verbinding en wederzijds begrip.
Mijn coachingstraject richt zich op het versterken van jullie teamdynamiek door:
- elkaars kwaliteiten te herkennen en benutten
- effectiever met elkaar te communiceren
- persoonlijk leiderschap te ontwikkelen
- gezamenlijke doelen scherp te krijgen
Centraal staat de mens achter de functie. We werken samen aan zelfkennis, teambuilding en het verbeteren van jullie onderlinge samenwerking. Het doel: een veerkrachtig en samenhangend team dat meer bereikt dan de som der delen.
Zullen we kennismaken?
Tijdens een gratis kennismakingssessie van ongeveer 20 minuten vertel ik je graag meer over mijn werkwijze en wat ik voor jou kan betekenen.

Wat kan ik voor jullie doen?
Wat jullie vraag of doel ook is, jullie staan als mens en team centraal in mijn coaching. Mijn aanpak is holistisch. Ken je zelf en de anderen in het team en wat jullie gezamenlijke taak is.
Je mag van mij verwachten, dat ik mijn aandacht en energie voor jullie inzet om jullie doel te bereiken op een manier die bij jullie als team past.
Ik ben daarbij heel empathisch en inlevend, maar ik kan ook heel duidelijk zijn, pijnpunten raken of jou (deels) doorverwijzen naar een samenwerkingspartner of andere professional als dat nodig is.
Verrassende teambuilding sessie qua variatie en specifieke invulling. En het enthousiasme van Sandra is aanstekelijk.
Case: Teamuitje met diepgang
Een manager wilde voor een nieuw managementteam een teamuitje organiseren met wat meer diepgang. Daarom stelde ik voor om onder mijn begeleiding al wandelend elkaars kwaliteiten te verkennen.
De teamleden kregen allemaal voorafgaand aan de wandeling een gevulde rugzak, waarmee ze onderweg aan de slag konden. Ze kregen onder andere de opdracht om de meest in het oog springende kwaliteit van een collega te beschrijven en van hem of haar een tekening te maken. Om beurten namen de teamleden hun tekening en kwaliteiten in ontvangst onder groot applaus. Sommigen leerden nieuwe kanten van zichzelf kennen en iedereen leerde elkaar beter kennen. Een eerste stap naar een betere samenwerking.
Case: Alles op tafel
Als loopbaancoach werd ik gevraagd om een team te helpen dat helemaal vast liep. De teamleden waren niet meer in gesprek met hun leidinggevende, klaagden en roddelden achter zijn rug om en de medezeggenschap werd ook ingezet. Dit zorgde voor heel veel onrust in het hele bedrijf.
Ik had met het team, de leidinggevende en vertegenwoordigers van de medezeggenschap een samenkomst gepland.
Voordat ze begonnen te praten, kregen ze eerst een oefening om elkaars waarheid te respecteren. Na een ronde waarin iedereen alles ‘op tafel mocht leggen’ met gepaard gaande emoties, werden elkaars pijnpunten erkend.
Daarna kon met een oefening weer naar de toekomst worden gekeken en konden gezamenlijke wensen en behoeften worden geïnventariseerd. Met afspraken over o.a. gezamenlijke communicatie kon het team weer verder.